Jak požádat o službu
Otázka „Jak požádat o sociální službu poskytovanou naší organizací“ je jednou z prvních věcí, která zájemce o poskytnutí sociální služby zajímá a je pro něho velmi důležitá. Pro rychlou první orientaci je možno využít informací uvedených níže.
PRVOTNÍ
KONTAKT
Zájemce o sociální službu nás může kontaktovat osobně, písemně, telefonicky nebo e-mailem na zveřejněných kontaktech. Základní informace o službě je možné získat z webových stránek, prostřednictvím registru poskytovatelů sociálních služeb nebo prostřednictvím katalogu sociálních služeb ve Zlínském kraji.
Doporučujeme kontaktovat přímo sociálního pracovníka příslušné služby.
Sociální pracovník Vám odpoví na Vaše dotazy a můžete si dohodnout osobní schůzku přímo v zařízení.
NÁVŠTĚVA ZAŘÍZENÍ
Naše zařízení si zájemce může přijít prohlédnout osobně po domluvě se sociálním pracovníkem. Návštěva se může uskutečnit v doprovodu členů rodiny nebo opatrovníka. Zájemce má možnost si prohlédnout veřejné prostory zařízení.
Při první návštěvě pověřený pracovník informuje zájemce o nabídce služby, způsobu poskytování služby, o cenách za službu a poskytne informaci o tom, zda je aktuálně volné místo.
PODÁNÍ
ŽÁDOSTI
V případě zájmu o službu vyplní zájemce Žádost o přijetí. Tiskopisy jsou k dispozici níže v sekci Potřebné dokumenty nebo je lze získat při osobním setkání.
Pokud má zájemce opatrovníka, podepisuje žádost také opatrovník. V tomto případě je nutno doložit také kopii rozsudku soudu o omezení svéprávnosti a usnesení o ustanovení opatrovníka.
Vyplněnou žádost lze doručit:
- elektronicky na e-mailovou adresu
- poštou
- datovou schránkou
- osobně
Kontakty jsou uvedeny na webových stránkách naší organizace.
JEDNÁNÍ SE ZÁJEMCEM
Jednání se zájemcem o službu probíhá jak formou setkání v našem konkrétním zařízení, tak v místě, kde zájemce pobývá (sociální šetření).
Jednání se zájemcem o sociální službu vede sociální pracovník a dále se ho účastní zájemce, případně opatrovník nebo osoba, která zájemce doprovází a vedoucí přímé obslužné péče. Na základě těchto jednání jsou zjišťována očekávání, přání, nároky, rituály, potřeby zájemce. Z uskutečněného jednání je zpracován písemný materiál mapující potřeby a rozsah individuální pomoci či podpory, schopnosti uživatele.
VYHODNOCENÍ ŽÁDOSTI
Na základě předložené Žádosti o přijetí a uskutečněného jednání a sociálního šetření Vám vždy poskytneme odpověď, zda zájemce o službu spadá do cílové skupiny osob a splňuje podmínky přijetí do služby. V případě nepřijetí do sociální služby Vám tuto skutečnost oznámí sociální pracovník společně s uvedením důvodu odmítnutí.
Je-li kapacita sociální služby naplněna a zájemce splňuje podmínky pro přijetí, je mu nabídnuto zařazení do evidence žadatelů o sociální službu.
ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Účelem zpracování osobních údajů je proces jednání se zájemcem a vedení Žádosti o přijetí v seznamu žadatelů o sociální službu a v Evidenci žadatelů o sociální službu a zástupců poskytovatelů sociálních služeb ve webové aplikaci KISSOS sloužící k plánování sociálních služeb na území Zlínského kraje. Rozsah a doba zpracování osobních údajů je uvedena v Informacích o zpracování osobních údajů, které jsou součástí Žádosti o přijetí.